74% מהישראלים טוענים כי עדיף לרכוש דירה בפריפריה

    אבי יעקב | צילום: יח''צ No Comments on 74% מהישראלים טוענים כי עדיף לרכוש דירה בפריפריה
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם נסתם הגולל על חלום הדירה בתל אביב? מסקר שקיים בימים אלה מכון MillwardBrown עבור בנק מזרחי-טפחות עולה, כי הישראלי הממוצע כבר מפנים שברמות המחיר הנוכחיות, דירה בתל אביב כבר איננה בהישג ידו: 74% מהציבור סבורים, כי עדיף לרכוש דירה בפריפריה מאשר לשכור דירה בתל אביב. חיזוק ל"הפנמת המציאות" הזו ניתן לראות גם בתשובה לשאלה: "מה נדרשת הממשלה לעשות על מנת להוריד את מחירי הדירות?", כאשר 55% מהציבור חושבים, שיש להשקיע בתשתיות שיחברו בין המרכז לפריפריה ובדרך זו לעודד מעבר של אוכלוסיה מהמרכז לצפון ולדרום.

    על "שאלת השאלות" – מה יקרה למחירי הדיור בישראל בשנת 2014 יש לרוב מכריע של הישראלים דעה נחרצת: 61% סבורים כי "מה שהיה הוא שיהיה" ומחירי הנדל"ן ימשיכו לעלות; 23% מעריכים כי המחירים יישארו ברמתם הנוכחית ורק 7% מאמינים-מקווים, כי מחירי הדירות ירדו. מה שמעניין לא פחות בתשובה לשאלה הזו הוא, שבעלי ההכנסה הנמוכה הם הפסימיים ביותר ורבע מהם משוכנעים שנהיה עדים לעליית מחירים חדה ותלולה מבעבר.

    עוד בדק הסקר מי "אשם" במצב הנוכחי: רוב רובו של הציבור רואה בממשלה כגורם האחראי לגובה מחירי הנדל"ן. על השאלה מה עליה לעשות כדי שהמחירים יירדו השיבו 65 אחוז מהציבור כי הם חושבים שעליה להפשיר יותר קרקעות לבניה. 55% קוראים לה להקטין מסי רכישה ו-45% סבורים שעליה לבנות דירות להשכרה לטווח ארוך.

    מעבר לכך, מהסקר עולה כי כמו בתחומים פיננסים רבים גם בתחום המשכנתאות רוב רובו של הציבור – 78%, מעיד על עצמו כמי שאינו מבין בתחום וזקוק ליד מכוונת ומייעצת בתהליך לקיחת המשכנתא.

    הסקר גם בדק מהו הנושא שנתפס בעיני הציבור כחשוב ביותר בעת לקיחת המשכנתא. 34% סבורים שגובה ההחזר החודשי הוא הנתון החשוב ביותר; 30% מחשיבים דווקא את גובה הריבית ואחריהם, 22% רואים חשיבות רבה ביכולת ההתאמה לשינויים עתידיים. באופן מפתיע רק 5% חשבו שהנתון החשוב ביותר הוא אורך תקופת המשכנתא.



    0 תגובות